Kurs

Idag var jag på en kurs om demens och GBS. Om delen med demens lärde vi oss lite om de olika demenssjukdomarna och att man INTE ska säga att någon är dement, för det betyder själ lös. Usch så hemskt egentligen, så man ska säga demenshandikappad för det är vad dom är, de e ju ett handikapp. GBS är en skattningsskala där man uppskattar på ett cirka hur demenshandikappad någon är. Väldigt intressant :D Hoppas att de inte glöms bort för snabbt bara. Jag och mitt minne...

Vad händer ikväll då? Jag är lite småsugen på alkohol. Fast jag har typ inga pengar!! ca 240 kr att leva på resten av månaden GAH! Hur ska detta gå? Tydligen är de RIX FM ikväll, och vickan vill gärna gå. Får se om man tar sig in till stan eller hittar på nått annat kul :D


over n out!

Kommentarer
Postat av: Thess

ja det gör det :/



hur är det med dig ? skulle vara kul att ses någon dag, kan ju höra av dig om du har en ledig tid? :)

<3

2009-05-16 @ 01:05:42
URL: http://theresekristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0