Kronisk trötthet?

Shit vad jag är slut! Igår var jag på jobbet och åkte direkt till Ikea efter att jag hade slutat för att möta mamma och idag har vi varit på Coop bygg i haninge för att handla. Mamma har köpt ett sprillans nytt kök för sisådär 25 000!! Nu ska vi bara montera ihop och sätta upp allting. Eller vi och vi, de där får mamma sköta ;)

Har fått mig en liten tankeställare.... Många i min närhet (däribland mamma och svärföräldrar) tycker att jag borde gå till vårdcentralen och ta lite prover osv för att kolla mina värden. Dom tycker att jag är på tok för trött och jag håller verkligen med. Jag är alltid trött! och de spelar ingen roll om jag sover 4, 6, 8, 12 eller 14 timmar, jag är aldrig pigg, fräsch och utvilad. Och jag kan verkligen sova hur mycket som helst.  

Symtom

En plötsligt trötthet som varar mer än sex månader kan, tillsammans med minst fyra av följande symtom, vara tecken på kroniskt trötthetssyndrom:

  •  problem med korttidsminnet och svårt att koncentrera sig  [check]
  • återkommande ont i halsen
  • ömma körtlar på halsen eller i armhålorna
  • lättare muskelvärk [check]
  • ledvärk i flera leder [check]
  • huvudvärk
  • man känner sig inte utsövd när man vaknar [check]
  • efter fysisk ansträngning får man sjukdomskänslor som håller i sig i mer än 24 timmar.[check]

coh jag vill bara påpeka att jag inte är en hypokondriker!




Helgen då....den var skitkul. 50 års festen var jättetrevlig och tro de eller ej, men jag sjöng kareoke!!   IIH vad läskigt det var :) Jag och Nikkan var yngst där och det var säkert 50-60 pers allt som allt. Maten var god och spriten flödade men jag och nikkan var ändå dom mest städade på hela festen. Vi var till och med tvunga att SKICKA HEM TVÅ KOLLEGOR! De hade hinkat några liter vin förmycket så de var bara att sätta dom i en taxi! Men kul var det! :)


Kommentarer
Postat av: Victoria!

Oj oj oj! Bäst att gå och kolla dina värden! Eller ät blodpudding ;)

2009-03-25 @ 16:02:22
URL: http://vickye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0