28 Januari

Vi har nu varit i köket i skolan i ca 5 veckor, och jag har redan lärt mig en viktig läxa!
ULRIKA+MARCUS+ KALLKÖK= KATASTROF!
Redam första veckan anade jag att de här skulle bli dom längsta kökspassen i mitt liv. Det började med att jag och marcus skulle göra karamellglass, vi brände karamellen...tror tillochmed att vi brände den två gånger haha. Sen när vi väl hade lyckats att INTE bränna karamellen då hade vi karamellen för varm istället så när vi skulle ha i den i smeten blev det istället äggröra...suck hahah
Sen förra veckan har jag ett decimeter stort sår på min arm i form av ett brännmärke, tack vare??......jo ni gissade rätt
 MARCUS!

Geniet själv skulle fräsa på lite ärtor och skulle självklart försöka vända dom i luften vilket resulterade i att hälften låg på golvet. Han gick iväg för att hämta papper och jag gick sedan till spisen för att röra om mina grönsaker som stod och fräste på spisen. Men vad jag inte såg var att en ärta låg på golvet och självklart kliver jag på den! Jag glider en halvmeter med ena benet, drar ner min stekpanna med grönsakerna rakt ner på golvet, lyckas bränna halva armen och blir avslutningsvis fångad av min lärare innan jag hann landa på golvet haha !!
´
och tillslut ,idag, så lyckas marcus få hela kallköket att bli rökfyllt hahaha
det var ett under att inte brandlarmet gick igång ;)


Vi må vara katastrofer i köket men vi vet iaf hur man roar sig! :D


Snart ska vi röja varmköket marcus wohoooo

Kommentarer
Postat av: Marcus

hahah! vi ägar och har ksit kul :D

2008-01-29 @ 20:16:19
URL: http://www.metrobloggen.se/Nicolson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0