Panik på Praktik

hahaha måste bara skratta åt min finurliga rubrik haha


Jag står och tärnar rotselleri. Ur radion ljuder musik från lugna favoriter. Jag är trött och har feber men fortsätter dock med mitt tärnande. Plötsligt från andra sidan köket hör jag Erica skrika :
-aj, aj, aj, aj, aj,.
Jag väntade mig det värsta. Hon kom hoppandes på ett konstigt sätt och ja frågade henne: har du skurit dig?
Till svar fick jag
-aj aj aj aj
-Blöder du jättemycket? frågade jag och visste inte riktigt vad som väntade.
- nej! aj aj! fick jag till svar.
-jag har hällt kokande vatten på foten!
-Jag hämtar is, nästan skrek jag och sprang mot ismaskinen. Jag hoppade över en dickvagn och rullade under diskaren i jakten på isen. När jag kom fram till ismaskinen la jag isen i papper och rusade tillbaka till Erica som satt på golvet.
-Här ta på det fort, sa jag och ho visade att hon hade blivigt skinnflådd.
-Usch tänkte jag men sa inget för att såra. (skoja bara haha)
Hon satt med isen på foten en stund och skulle sedan resa sig för att återgå till sitt stekbord full med svamp.
-fan va de svider när man inte har isen på, säger hon och ser förtvivlad ut.
- vänta du bara, sa jag.- det här ska vi fixa, DON'T YOU DIE ON ME BITCH!
Jag tog isen, drog ut strumpan, stoppade in isen och så var de klart.
Då vart Erica så frisk att hon kunde dansa och tillochmed halft springa till centralen för att hinna med tåget.

Tack för mig, Ulrika "hjälten/sjuksköterskan"Sandblad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0