HJÄLP!

Jag är rädd. Jag är rädd för många saker men nu är jag riktigt rädd, vilket är ganska ironiskt om man  läser vad jag snart har skrivit. Jag har nämligen kollat upp vad lite fobier heter och jag har upptäckt att jag har många fobier, sånna som jag inte visste fanns, som bara jag var rädd för, men icke. Så nu ska jag skriva ner dom allra värsta fobierna jag har hittat som passar mig, och de e är många, och de gör mig rädd....undra om de finns något som heter "rädd för fobier" haha

Araknofobi - spindlar
Vidriga, äckliga borde utrotas från jordens yta
Astrafobi - åskväder
alltid lika obehagligt, speciellt när man är ensam hemma, då måste jag ringa nån, från mobilen såklart.
Hemofobi - blod
Japp, jag tycker blod är så obehagligt att jag tycker att min egen mens är läskig.
Klaustrofobi - slutna utrymmen
Får panik och måste sträcka på kroppen. Får de ofta när jag tittar på TV och dom är instängda.
Nekrofobi - döden, döda saker
Jag är rädd för att dö, jag är rädd för att nån jag känner ska dö, jag är rädd för att hitta någon/något som är dött.
Trypanofobi - medicinska ingrepp med sprutor
Hatar sprutor, haft många mardrömmar om sprutor!
Akarofobi - insekter
Vidriga! Dödar jag en är jag livrädd att alla dens släktingar ska komma och hämnas, på riktigt alltså!
Algofobi - smärta
Förstår inte hur jag kunde pierca mig, bara tanken på en tungpiercing får mina knän svaga och blodet lämnar huvudet
Iktyfobi - fiskar
döda är dom ok, är dom levande vill jag inte vara i närheten av dom, speciellt inte när jag badar!
Nyctofobi - mörker
Rädd och rädd är jag nog inte men de kan vara frymt obehagligt med mörker
Agrizoofoobi - vilda djur
Japp, björnar, älgar, rådjur till och med harar. Harar har stora tänder!
Dentofobi - tandläkare
sist jag var där svimmade jag nästan och tårar började rinna, huh, dyrt var de oxå!
Gerascofobi - att bli gammal
Är livrädd att jag ska blinka och så är jag 80. Hade stor ålderskris när jag skulle fylla 18, usch vilken ångest det var!
Spectrofobi - Spöken
Jag har kollat på alldeles förmånga spökprogram och jag blir livrädd varje gång och kan inte sova. Lyssnar efter ljud, och mörkret är inte så kul då heller! 
Ranidafobi - Grodor
Den här är en av dom värsta, vet inte varför men jag är LIVRÄDD för grodor. Har faktiskt blivit attakerad av flertalet grodor, usch :(
Selachofobi - Hajar
Var skitskraj när vi snorklade i grekland, tänk om en 4 meters vithaj hade råkat simmat lite vilse! Har kollat alldeles förmkt på animalplanet
Ursidaefobi-björnar
Hittade inte denna fobi så jag tog de latinska namnet och la till fobi. Björnar är nog den fobin som förföljer mig mest i mina drömmar. Många mardrömmar om dessa lurviga djur. Kan knappt gå ute i skogen utan att lyssna efter dom. Jag vet att dom är ute efter mig!

har även en jävla höjdskräck och fobi för clown, men dom hittade jag inte heller! :P


Kommentarer
Postat av: Niko

det finns faktiskt ett ord för att ha fobi för fobier men jag vet inte va de e :P

2009-10-28 @ 00:49:59
Postat av: Victoria!

Helt sjukt! Jag delar typ 97% av dina fobier! Den där med insekter och att om du dödar en så kommer dens släktingar ioch hämnas på dig den har jag också tänkt MÅNGA GÅNGER! Dödade en spindel en gång och på natten drömde jag att mitt rum var FLLT av hans ARGA släktingar! Vaknade med ett ryck aldeles svettig och med gråten i halsen!!! :( SPINDLAR ÄR DET VÄRSTA SOM FINNS!!!!!!!!

2009-11-02 @ 20:18:55
URL: http://vickye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0