Ja jävlar!

Herregud vad kul jag hade igår! Kom till jobbet vid halvelva tiden och hjälpte till och förbereda inför kvällen, dom boendes Pubkväll. Det var var även igår kväll som kören hade sitt första framträdande ;) Spenderade hela em med att göra olika slags snittar och pyssel till kvällen. Allt gick jättebra, trots att det blev lite tidsbrist på slutet. Sen repade vi i kören och jag kände hur nervositeten kom smygandes, men när de väl var dags och hela kullagårdens- och strandgårdensboenden hade satt sig ner med ett glas vin och lite snittar, gick allting jättebra! Vi rockade gärnet! Och alla tyckte att vi var jättebra och att vårat framträdande var super. Att stå där och sjunga och se hur alla gamla människor ler och tillochmed börjar dansa, det är obetalbart! 


För att fira denna succé så bestämde jag, Thomas, Vickan och körledare Phia oss för att detta skall firas! Så vi drog oss ner till Wärdsan i Trånkan och vi beställde alla en karaff vin vav förutom thomas som drack öl :P De konstiga var att vi inte fick in några karaffer med vin, nej vi fick hela flaskor! FUSK! Senare kom även Nathalie och även hon beställde massa vin. Tillslut kom dom och sa att det var dax för sista beställningen så vi beställde in två karaffer vin till (!!!!!!) 5 minuter senare kom dom och sa att vi var tvugna att gå. Vi börjar då ifrågasätta varför i helvete man säljer sånna mängder alkohol om man vet att gästerna inte hinner dricka upp de på 5 minuter!! Jag och Vickan tyckte att vi skulle gömma vinflaskorna i hennes väska men de tyckte inte personalen. Jag fick pengar för mitt vin och gick ut och rökte i väntan på dom andra som stog och tjaffsa. En liten stund senare kommer Phia ut och vi börjar diskutera att de får fan inte gå till såhär. Då blev hon arg igen och rusade in för att skälla lite till. Jag stod utanför och lyssnade och fnissade förmig själv! Sedan kom Nathalie ut och skrek att hon blev utputtad, bokstavligt talat! Man knuffar fan inte folk! Senare kom även Phia och Vickan ut. Och sen tillslut kom Thomas ut.

Vi bestämde oss för att ta tåget hem men vid perrongen hittar inte vickan sin mobil och hon kommer på att hon har glömt den på Wärdsan, så hon traskade tillbaka men dom vägrade att öppna. Vi ringde polisen men dom kunde inget göra så de var bara till att åka hem. Alla tog vi taxi, och alla kom hem välbevarade!



TACK FÖR EN HELT SJUK OCH ROLIG KVÄLL!!!!


sms från vickan idag
" Nu va vi och hämtade min mobil. Fick världens utskällning av honom om att vi borde kolla oss i spegeln och att min mamma borde skämmas som är ute med ungdomar som hon borde vara föredöme för. Vi är tydligen äckliga människor! :p Vilken idiot! Tack för igår :) "


Jag är 20 år och kan ta hand om migsjälv tack så mycket!



Over n out!

 

 


Kommentarer
Postat av: Niko

Förstår inte problemet med vinflaskorna. Man ser vad det är för vin och vet att dom inte hällt i något skit i det. Finns ju bara plus med det :P

Det andra förstår jag dock att ni irriterar er på.. men flaskor är ju bättre än karaffer :P

2009-12-17 @ 00:30:01
URL: http://moringa.blogg.se/
Postat av: Ulrika

en principsak, då kan dom lika gärna skriva "flaska" på menyn

2009-12-17 @ 21:45:11
URL: http://sandblad.blogg.se/
Postat av: Niko

men gud. surkärringar :P

2009-12-18 @ 14:28:16
Postat av: nikkan

host besserwisser host

2009-12-18 @ 19:43:15
Postat av: Ulrika

nej du e en surkärring!

2009-12-18 @ 19:47:48
URL: http://sandblad.blogg.se/
Postat av: nikkan

Neeeeeeeeeeeeee inte jag iaf :D

nej men jag tkr faktiskt dt var lite dåligt jag med retas ju bara :P

2009-12-18 @ 22:33:01
Postat av: Ulrika

sluta med de då :'(

2009-12-20 @ 22:46:57
URL: http://sandblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0