Tandläkarskräck och raseriutbrott

Idag vaknade jag med ångest, jag mådde så fruktansvärt illa och ville verkligen inte gå upp. Jag skulle till tandläkaren och laga mitt första hål! Jag har aldrig varit rädd för tandläkaren innan men det har kommit på sista tiden, speciellt när man ska ta spruta och bedöva, vilket jag aldrig har gjort förut!

Jag kommer till tandläkarhuset och kliver in i hissen. Åker till våning tre och precis när jag ska kliva ur blir jag jätteyr och tror att jag ska svimma. jag stapplar fram till tanten i disken och meddelar att jag är här. Jag hann bara sitta ner i två minuter innan min tandläkare ropar upp mitt namn. Jag reser på mig och är fortfarande yr, och jag känner verkligen att hjärtat pumpar hårdare än vanligt.
 
-Varsågod och sitt, säger hon vänligt och jag sätter mig och andas tungt och snabbt. - Är du nervös? frågar tandläkarn. Jag tittar på henne och skrattar lite panikslagen och får fram ett ja. Men hon var jätteduktig och jättesnäll, men när hon sa att bedövningssprutan bara känns som ett myggbett tänkte jag: yeah right! din sadistiska bitch det gör säkert skitont!

Men det gjode den faktiskt eller snarare som en smekning. Nu var det värsta över och jag började andas normalt igen. när hon var klar med sprutan fick jag sätta mig upp och skölja och då kunde jag inte känna min läpp. Det var nog den vidrigaste känslan jag har varit med om. kändes som om man hade fläskläpp! Men de övriga gick bra och jag fick gå hem med min bamseläpp :)



Senare vid åtta tiden var jag hemma hos marcus. Vi skulle ha spelkväll med timmy anne, vickan, och emelie fast emelie kom aldrig, hon var tvungen att vara barnvakt. Kvällen började med TWISTER! Hur kul somhelst!! ska fixa lite bilder senare :D

Sedan spelade vi vickans spel a la carte och då fick båda jag och vickan raseriutbrott, marcus babblade om annat medans man försökte koncentrera sigoch timmy, som var på mitt lag satt och kollade in i väggen samtidigt som han smekte den haha Jag och vickan var dom ända som spelade seriöst för anne satt och sms:ade hela kvällen.  Efter ett antal raseriutbrott gick anne jag och vickan ut och rökte för att lugna nerverna, det var skönt!

Sen fick jag skjuts hem av anne och mötte tobbe på statoil. Vi gick hem till tobbe och vi skulle precis gå och lägga oss när jag kom på att jag hade mammas busskort if fickan och hon var tvungen att ha till baka det. Så jag och tobbe tog en liten cykeltur i snön ungefär halv trepå natten. När vi kom till thess gård mötte vi just thess :P Hon skulle hem till Calle ;) När busskortet var lämnat cyklade jag och tobbe hem till han igen och somnade 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0