25 Maj- Hets mot folkgrupp


Jag har funderat lite, tankspridd som jag är,
 och kommit fram till att vi i sverige har en ganska konstig lag.
Den heter "Hets mot folkgrupp"
Skriker man "jävla blatte" åker man dit för just hets mot folkgrupp
men egentligen är ju det ganska rasistiskt.
Blatte kan vara allt möjligt, det är ju inte bara en folkgrupp.
Batte är ju ett samlingsord för alla chilienare, irakier, serbier, turkar, araber osv.
Det är som om man skulle skrika tex "jävla skandinavier".
Men om man nu hör en "blatte" skrika "jävla svenne" är det ingen som reagerar.
Men det är ju mer hets mot folkgrupp än vad "blatte" är. Eftersom att vi svennar är en folkgrupp.

Hets mot folkgrupp kan ju tillexempel oxå vara
 om jag säger att jag hatar alla människor som tycker om färgen blå.
Det är ju hets mot alla människor som tycker om blått,
ska jag då bli åtalad för att jag inte tycker om färgen blå?
Eller om jag säger "jag hatar pedofiler"!
 oj förlåt, sårade jag nån nu?
Fan, nu kanske jag åker in i finkan för att pedofilerna tog illa upp och blev kränkta.

suck, suck, suck

Kommentarer
Postat av: Ulrika

GO, GO, GO ULLA IT'S YOUR BIRTHDAY

2007-05-25 @ 18:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0