10 Augusti

 Började min dag med att tobbe ringer och väcker mig i mitt "vilande av ögon". Jag blir ombedd att följa med och kolla på skor till honom, ja sa okej och har en kvart på mig att göra mig iordning. Älsklingen kommer och hämtar mig med bilen och frågar sin pappa vart vi ska. Peter ( hans pappa) bestämmer sig för att vi ska till kungenskurva, så dit bar det.
Gick till stadium och såg ett par skor. skatarskor, dom ända skor tobbe använder, men han gillade inte riktigt deras ända modell, så det bar av till ett antal andra affärer men icke. så vi fortsatte till skärholmen. även där gick vi in på stadium och det fanns bara samma modell där som i den tidigare affären. tobbe ska bestämmt inte ha dom. Jag och Peter suckar och vi åker till Farsta. Går in på stadium och där står samma jävla modell. Tobbe beslutar sig för att pröva dom och KÖPER DOM!
Tog ju inte bara tre affärer och tre timmar att förstå att han ville ha dom. Jag blir ireterad på tobbe som släpat runt mig runt halva stan och han bara garvar. Vi fikar och jag får skjuts hem.

När jag väl var hemma efter denna helvetes shopping gick jag till nico och åt plättar och drack varm choklad. Efter det så skulle vi in till Jensens och hämta ut nicos dricks. Vi satte oss på bussen mot roslagstull, vilken vi trodde gick till söder. Busschaffisen garva när jag frågade om dens destination
- nä det är buss 53 åt andra hållet, sa han flinandes
jaha tänkte vi och gick av och gick till den "rätta" busshållsplatsen. vi satte oss på bussen och lyssna på musik, plötsligt var vi vid slutstationen Henriksdal. Vart fan är vi, tänkte vi... Vi gick in på ica och handlade lite godis och satte oss på bussen tillbaka igen. Vi gick av i slussen och tog T-banan till Skanstull. Därifrån gick vi till Vitabergsparken och kollade på en konsert med ein Busk.
Dom var skitbra!

Sen åkte vi hem, köpte mer godis och cola och kollade på Evan den allsmäktige. Den var sevärd men inte så bra som jag trodde att den skulle vara.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0